Dag 82. Langs de muur

6 juni Carlisle - Walton 22 km

Vanmorgen na twee nachten afscheid genomen van mijn hoge bed in Carlisle. Ik heb, geloof ik, nog nooit eerder boven in een stapelbed geslapen. Mijn ouders vonden dat te gevaarlijk voor mij vanwege een mogelijke epileptische aanval. Die aanvallen zijn gelukkig een halve eeuw geleden gestopt.

Overigens waren er ook gasten in die herberg die er soms al jaren wonen. Dat vanwege de huizenmarkt in Engeland. 

Met mijn tijdelijke huis weer op mijn rug (overigens: zijn de meeste huizen niet tijdelijk?!) weer verder gelopen. Dit keer richting Hadrian's Wall Path. Ik kwam weer langs de kathedraal en werd naar binnen gelokt.
Maar kort daarna ging de reis toch verder. De meeste mensen lopen het pad vanaf Bowness-on-Solway - het officiële begin. Maar na 1000 mijl lopen vind ik het niet nodig terug te lopen, en begin gewoon waar ik ben - in Carlisle. 
Dit pad zal mij terug brengen naar de veerboot richting Nederland.

Muurschilderingen in Carlisle 

Het zal fijn zijn om weer in het Nederlands te communiceren. Overigens lukt dat hier de laatste dagen ook. Gisteren en vandaag kwam ik Nederlanders tegen die Hadrian's Wall Path ook lopen. Soms in een georganiseerde groepsreis maar vandaag ook als eenlingen. Eén keer vroeg een Nederlander mij zelfs de weg - ik zie er blijkbaar uit als iemand die de weg weet ;-) 

Het pad heeft een prima bewegwijzering. Verdwalen is lastig. Maar voor alle zekerheid kijk ik regelmatig op Komoot of in de piepkleine atlas die ik bij me heb. 

Prachtige wandeling vandaag met heerlijk weer. Eerst wat grijs maar de zon kwam er snel bij. 
Soms moet je nieuwsgierig vee zo ongeveer opzij duwen om het pad te kunnen volgen. Maar meestal blijven ze op afstand. 

Mijn nieuwe slaapplek is weer een herberg met stapelbedden. Maar ik ben de enige gast. Andere lopers besloten hier te gaan kamperen, misschien had ik dat ook moeten doen. Dit is het uitzicht vanaf de kampeerplek naar het zuiden. 

Dit is mijn uitzicht. 

De herberg waar ik nu slaap heeft ook een ramp meegemaakt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Vijf bemanningsleden van een Lancaster bommenwerper kwamen vlakbij om het leven nadat de landing op nabijgelegen vliegveld mislukte. 

Morgen verwachten ze weer mooi weer, de dagen daarna meer kans op regen. We zien wel. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.