Eerste dag wandelen naar Rome

Donderdag 22 juli 2021 ben ik 'officieel' gestart met mijn wandeling naar Rome. Dat is voorlopig alleen in Nederland vanwege de pandemie. Komende weken ga ik iedere week een aantal dagen lopen om conditie op te bouwen en een ritme op te bouwen.

De eerste dag heb ik gewandeld vanaf Uithuizen naar Wirdum. Het weer was prachtig met veel zon (ik ben een beetje rood geworden). In Uithuizen is de start van het Jacobspad bij de Sint Jacobus de Meerdere-kerk. Het pad eindigt in Santiago de Compostella, waar het graf van Jacobus zou zijn. Mijn route gaat niet naar Jacobus maar naar Petrus, Rome dus. Misschien was het passender om dan in Pieterburen te starten...

Klik hier voor de tweede dag.

De foto's! (klik voor een vergroting)

Station van Uithuizen - de echte start


Dit monument markeert de start van het Jacobspad



Menkemaborg





In de verte de toren van Uithuizermeeden





Jacobuskerk Zeerijp
Kunst in de kerk - past wel bij wandelen?




Jacobuskerk Zeerijp
 



   


Eenum