Dag 87. Kom binnen en kom tot rust

11 juni Hexham Greencarts - Wellhouse Farm Newton 26 km

Het stormt, de bomen maken veel kabaal langs mijn pad. 
Daar staat in het veld  eeen klein kerkje omringd door bomen. Een lage stenen muur is de grens van deze oase. Ik besluit even het Hadrian's Wall Path te verlaten en het kerkje te bezoeken. 
De deur is niet op slot. 
In het portaal naar de kerkzaal hangt een bericht. 


De kerk is altijd open en verwelkomt iedereen. 
Of je nu alleen maar op visite bent of omdat je uitgenodigd bent door de God zelf. 
Opdat je hier vrede vindt. 
Opdat de dagelijkse zorgen verdwijnen. 
Kom binnen in Gods huis, de kerk van Heavenfield.

Ik stap de kerkzaal binnen. Dat het buiten stormt kan je hier binnen goed horen.
Ik ga in een kerkbank zitten en denk na over de tekst bij de ingang.
Het raakt me. Eén van de redenen dat ik wandel is dat ik nieuwe energie en inspiratie zoek. En misschien ook wel rust... 

Later loop ik naar buiten en zie dat achter de kerk het uitzicht geweldig is - het gebouw blijkt op de rand van een helling te staan. Het is als een lantaarn op een standaard - iedereen kan de kerk van verre zien. 

Even nagekeken wat de geschiedenis van deze plek is. Het blijkt dat in het jaar 633 hier de slag op Heavenfield is gevochten. Na zijn overwinning heeft koning Oswald hier een kruis opgericht en later is deze kerk hier gebouwd.

Het Saint Oswald Path kruist hier het Hadrian's Wall Path. Koning/Saint Oswald heb ik eerder genoemd bij Holy Island, het lijkt een jaar geleden dat ik daar was...

Vandaag verder een flink stuk gelopen. De route was langs de muur maar nu zonder veel hoogteverschillen.

Op Google had ik een volgende boerencamping opgezocht maar toen ik er vlakbij was zag ik alleen een korenveld. Er bleek een dal in dat veld te zitten waarin de camping zich verborg. Wij Nederlanders denken te plat!
Besloten om hier zondag te blijven. Morgen lopen met de kleine rugzak.

Bosbessenstruikjes. Helaas alleen nog met groene besjes.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.