Dag 88. Groningers

12 juni Wellhouse Farm Newton 15 km

Vandaag heel lui begonnen. Uitslapen.
Maar 's middags kreeg ik toch nog het verlangen om te gaan lopen - dat moest ook wel want ik moest eten hebben. Helaas geen winkel in de buurt dus lopen naar de bushalte. Naar Heddon-on-the-Wall laten rijden omdat daar een Spar zou zijn.
Daar eerst naar een pub voor de traditionele Sunday-roast.

Daarna naar de Spar via Google Maps - maar dat bleek een woonhuis te zijn, Google heeft het wel eens mis... 
Gelukkig bleek er verderop wel een tankstation te zijn met een winkel, Spar! 

Ik besloot om terug te lopen met boodschappen in de kleine rugzak. Zo kwam ik in een regenbui terecht, met stevige wind tegen. Maar ook nu en dan de zon gezien. 
Morgen loop ik dezelfde route met de grote rugzak, hopelijk met wind in de rug. 

Onderweg kwam ik langs de resten van het Romeinse kasteel Vindobala. Hier hadden de Romeinen soldaten gelegerd van de Eerste Cohort Frisiavones. Die mannen kwamen onder andere uit wat nu de provincie Groningen is! 
Geschiedenis blijft verrassen. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.