Dag 32. Momenten en monumenten

17 april Edinburgh 12 km

Een gebeurtenis uit het verleden die belangrijk is moet herinnert worden. Daarom zijn er momenten en monumenten om die herinnering te ondersteunen. 

Wat betreft monumenten zit je goed bij de Britten. "Opdat wij niet vergeten" staat er dan bij. 
Overal in de wereld hebben ze veldslagen meegemaakt. Het Britse imperium was groot en winstgevend. Er was veel bloedvergieten om dit alles in stand te houden. Maar ook de beide wereldoorlogen zorgen voor veel monumenten. 

Ook vandaag zag ik ze overal weer staan. 

Op of rond de 11de november hebben ze een moment van herinnering (Remembrance Day of Poppy Day). 

Zoals de meeste feesten is trouwens Pasen ook een moment voor de herinnering. 
Opdat wij niet vergeten. 

Mijn Pasen heb ik online gevierd dit jaar. Er waren geen diensten in de buurt waar ik bij kon zijn. Toch lastig zo'n camping buiten de stad. 

Wel opnieuw naar Edinburgh gelopen. Een beetje met de hoop dat het rustiger zou zijn.
Het leek wat rustiger...

Morgen ga ik beslissen hoe de Grote Wandeling verder gaat. 
Kies ik een bestemming? Of een bepaalde route? 

Even wat foto's van vandaag. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.