Dag 51. Mull

6 mei Mull 6 km

 

50 dagen! 
Zolang als nu ben ik nog nooit van huis geweest. Dan vraag je misschien: "Hoe gaat het? Heb je ook heimwee?"
Nog niet maar ik denk al wel na over hoe ik terug ga komen. En via welke route. 
En ik vraag mijzelf ook af of dit avontuur mij veranderd. 

Vandaag met de bus naar het grootste stadje op dit eiland geweest. De afstanden hier op Mull zijn langer dan ik vooraf had gedacht. 
Vanaf de camping in Craignure naar de stad Tobermory is het maar liefst 34 kilometer. Naar Iona zelfs 56 - en dan moet je daarna nog met een voetferry.
Van lopen komt vandaag niet zoveel. 

Tobermory is trouwens een prachtig plaatje. 
Er is ook een prachtig klein museum dat draait op vrijwilligers. 
Opvallend verhaal daarin is de reis van het schip de Neptune II. Die wilde in 1929 een korte reis maken van de ene naar de andere haven in Canada maar kwam door een heftige storm uiteindelijk aan in Mull Schotland...

Morgen ga ik hopelijk naar Iona. Maar wie weet waar ik terecht kom... 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.