Dag 61. Kilwinning

16 mei Kilwinning 12 km

 

Eerder was ik veel te lang in Luss.
Ik dacht dat er meer te beleven was - terwijl een paar uur genoeg zou zijn. 
Nu ben ik in Kilwinning - dat lijkt een soortgelijk plaatsje te zijn. De belangrijkste winkelstraat bestaat vooral uit zaken die weinig bezoekers zullen trekken - tandarts, notaris, tatoeagewinkel, makelaar en nagelverzorger. 
 
De teennagels van deze heilige zijn ook in de nagelstudio geweest! 

Gelukkig is er ook wat horeca en een supermarkt. De twee bakkers zullen wel mensen trekken maar je kan er niet zitten.
Ik verbaas me over het grote aantal kappers in Schotland. In sommige plaatsen waren er drie in één straatje. Ze hebben hier duidelijk iets met haar... 

In Kilwinning is een museum buiten de stad - die vandaag gesloten is. De ruïnes van een kloosterkerk zijn wel een kort bezoekje waard.
 
Kortom: goed dat ik hier geen drie dagen ben.

Toch bleek er wél een mooie attractie te zijn om te gaan zien. Vlakbij was een oud landgoed met mooie wandelingen.
Zelfs de regen die vandaag viel kon het wandelplezier niet wegnemen.
Overal groeit en bloeit de natuur, uitbundig en overvloedig. En vooral heel groen. 





Morgen komt er (als het lukt) weer een filmpje. Waarschijnlijk kom ik dan ook weer terug bij de kust. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.