Dag 86. Prachtige uitzichten

10 juni Winshields Farm - Hexham Greencarts 23 km

Ik sta hier naast een beroemde boom in de Sycamore Gap

Vandaag van boerencamping naar boerencamping gelopen. De kosten lijken standaard 10 pound per overnachting, verder geen kosten voor douche en dergelijke. Prima prijzen.

Vanmorgen voor vertrek nog kort gesproken met andere kampeerders. Er was een jongen die de Pennine Way loopt - de routes van de Hadrian's Wall Path en de Pennine Way vallen gedeeltelijk samen.

Ook was er een man die samen met zijn jonge dochter van John O' Groats naar Land's End loopt, dat is zo'n 1400 kilometer!
Ik heb geen Facebook maar als je meer wil weten over dit bijzondere avontuur zoek dan daar op "Our Spectrum Adventures" - vader en dochter hebben al 10 duizend volgers. Ze stonden ook in de krant.

Na vertrek heb ik een Engels ontbijt gegeten bij een restaurant in de buurt. Daar kan ik prima een hele dag op lopen!

Vandaag heb ik een stuk van de Hadrian's Wall Path gelopen dat soms lastig klimmen en afdalen was. Maar de uitzichten waren geweldig door het heldere weer. 

De beroemde Sycamore Gap, een soort pas in de heuvelrug waarover het Hadrian's Wall Path loopt. 

Eind het einde van de middag kwam ik langs de resten van een Romeinse tempel. Hier vereerden de soldaten de oosterse god Mithras. 

Morgen loopt de route niet meer over hoge heuvels maar dalen we langzaamaan af naar de Noordzee. 

Tot morgen! 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.