Blijf in de schaduw!

Een dikke maand geleden in Duitsland: ik zit voor mijn tentje en gedachteloos krab ik aan een zwart plekje op mijn bovenarm.

 

Later ontdek ik dat het een teek is die zich had vastgebeten aan mijn huid.

Ik heb een tekentang in mijn toilettas maar die heb ik helaas niet gebruikt. Dom natuurlijk. 

Deze week besloot ik om de dokter te laten kijken naar de enorme rode plek die op mijn bovenarm was ontstaan. 
Om een eventuele Ziekte van Lyme voor te zijn regelde zij een antibioticumkuur. 

Prachtig dat we dergelijke middelen tot onze beschikking hebben maar zoals bekend heeft ieder werkend medicijn ook bijwerkingen. 
Zo moet ik de komende twee weken zonlicht op de huid vermijden. Dat is lastig als je verder wil wandelen op het Pieterpad. Ik moet bijna hopen op grijs weer... 
 

 
Afgelopen donderdag was het grijs en de zon zou wegblijven. Daarom ging ik naar Groningen om de volgende etappe te gaan lopen. Maar in Groningen aangekomen brak de zon door... 
Zaterdag schijnt een grijze dag te worden - even opnieuw proberen!