Lamlendig (Pieterpad 3)

 

Sinds het einde van mijn lange wandeling ben ik een beetje uit het ritme dat het dagelijkse wandelen geeft. Blijkbaar heb ik een doel nodig om te voorkomen dat ik me lamlendig ga voelen.

Een mooi oud woord: lamlendig. Volgens het woordenboek staat dat voor "zwak, slap in de lenden, futloos en lui¨. Soms is het wel lekker om even lui op de bank te liggen youtuben maar ik heb besloten mijzelf nu en dan uit te dagen met een stevige wandeling. Even de lamlendigheid weglopen.

Eerder ben ik daarom (opnieuw) begonnen met het lopen van het Pieterpad. De proloog en de eerste twee etappes kan je terugvinden op deze pagina's:

PROLOOG en EERSTE ETAPPE (Pieterburen tot station Winsum)

TWEEDE ETAPPE (Winsum tot Hoofdstation Groningen)



Vorige week ben ik gestart met de wandeling vanaf de stad Groningen. Die route (met foto's) staat op Komoot (de links staan onderaan deze pagina).

Dat was een mooie wandeling maar ik ben te laat begonnen waardoor ik al bij Haren ben gestopt. Beetje kort want ik wilde oorspronkelijk doorlopen tot Zuidlaren.

 

18 september ging ik daarom lopen vanaf station Haren tot voorbij Zuidlaren, naar de bushalte bij Westlaren.

Lekker wandelen! Het weer was veel beter dan verwacht - met ook veel zon. 


Onderweg gesproken met andere wandelaars, het was best druk op het Pieterpad. Van een Vlaamse loper wat tips gekregen voor wandelen door BelgiĆ«. 


Al mijn routes hebben een start- en eindpunt bij een trein- of busstation - je kan ze dus als losse wandeling nalopen als je dat wil.

Komoot

Groningen - Haren

Haren - Westlaren


Klik hier voor de volgende etappe.