Amen en de rest


Ondanks wat spierpijn van de vorige wandeling heb ik besloten om niet te wachten met opnieuw een stukje lopen. Sommigen zeggen "pijn is fijn!" maar ik hoor niet bij die club. Wel wil ik mijn conditie in stand houden en zo mogelijk gemiddeld 10000 stappen per dag halen (officieel is mijn streven zeventigduizend stappen per week zodat ik ook nu en dan een dagje kan bijkomen).

Zondagmiddag 22-10 heb ik een kort deel van het Jacobspad gelopen. Vanaf de Jacobuskerk in Rolde tot het Amerdiep. Het Amerdiep is een bovenloop van de Drentsche Aa die als A langs de binnenstad van Groningen loopt, vandaar de naam Akerk

Vooral het landgoed Westersche Veld, ten zuiden van Rolde, vind ik een verrassend mooi gebied. De zondagmiddagwandeling is gedeeltelijk opgeslagen in Komoot - zonder dat programma ben ik teruggelopen naar de bushalte bij Rolde. Onderweg nog een kort filmpje opgenomen.



Vandaag, woensdag 25-10, de route verder gelopen over het Jacobspad - vanaf het Amerdiep langs Amen (prachtige naam!) tot vlakbij het voormalige Kamp Westerbork.
Toen een tweede opname gemaakt van de wandelkilometers tot de bushalte in Hooghalen.
Hoogtepunt vandaag was het smalle kronkelige pad langs het Amerdiep. Ondanks de regen een mooi stukje!
Het eerste deel en het tweede deel van deze lange middagwandeling zijn ieder apart opgenomen in Komoot. Met veel foto's!