Bever


Bever is de winkel waar ik mijn wandelschoenen elk jaar koop. Maar vandaag was een andere bever op mijn route actief...

Ik wilde weer een stukje van het Jacobspad lopen, deze keer tot het dorp Westerbork. Helaas zijn er weinig bushaltes in dit deel van Drenthe daarom startte ik in Grolloo met een aanlooproute. Na vijf kilometer was ik zo weer terug op het Jacobspad waar ik de vorige keer ben gestopt.
Vreemd dat ik deze route niet vooraf kon plannen in Komoot, het programma koos aldoor een vreemde omweg. 

Die omweg bleek te kloppen want het pad was afgesloten vanwege een beverfamilie. Zij hadden het pad gekraakt voor hun beverwoning! Zie ook mijn filmpje van vandaag

Ik had geen zin om terug te lopen en besloot via het voormalige Kamp Westerbork naar de bushalte in Hooghalen te lopen. Best wel veel kilometers gemaakt. Veel regen maar toch ook wat zon.