Winterkamperen...

Het plan was om mijn 66ste verjaardag te vieren met een weekend winterkamperen. Ik was wel toe aan een uitdaging!

Vanzelfsprekend ging ik dat combineren met wandelingen: naar en vanaf mijn slaapplek op camping Landgoed Mariahoeve, vlakbij het Drentse Papenvoort.

Zaterdag 13 januari was de eerste wandeling. De start was in Rolde, samen met een wandelmaatje volgde ik eerst het Pieterpad. Later ging dat niet meer - omdat een beek buiten zijn oevers was geraakt was er een omleiding gemaakt.

De route kan je HIER bekijken via Komoot. Met veel extra foto's.

Bij de start hebben de Jacobuskerk in Rolde van binnen bekeken. Altijd mooi dat kerken open zijn. Eerder heb ik daar een kort filmpje van gemaakt.


Zondag 14 januari was mijn 66ste verjaardag. Die eerste nacht heb ik prima geslapen - buiten was het ijskoud maar mijn nieuwe slaapzak hield mij lekker behaaglijk warm.

Die dag heb ik veel online felicitaties ontvangen, waarvoor hartelijk dank! Die dag heb ik een paar korte wandelingen gemaakt. Zo heb ik het enorme terrein van het landgoed Mariahoeve bekeken.

 
Wegwijzer op de camping


De kleine sauna aan de oever van het meertje van de camping

Een heel ander terrein is het vlakbij gelegen Hof van Saksen. Dat terrein heb ik ook bekeken.

De reden was een supermarkt op dat terrein. Ik had een aansteker nodig omdat, misschien door de kou, mijn oude aansteker het niet meer deed. En ik had toch wel behoefte aan een kop koffie nu en dan!


Veel beelden op het terrein van het Hof van Saksen. Dit is bijvoorbeeld een kopie van een beeld in Holland Michigan (deze is blijkbaar te koop).

Maandag 15 januari werd ik wakker na een erg lange nachtrust. Ik heb blijkbaar wat slaapachterstand weggewerkt...

Die nacht viel er regen en sneeuw op mijn tentje. Ook bij het inpakken viel er nu en dan natte sneeuw.




De wandeling terug was tot de P&R bij Gieten. Die route is HIER te vinden op Komoot. Onderweg een sneeuwfilmpje gemaakt.

Al met al een mooi weekend weg - zeker voor herhaling vatbaar.