Een boek gelezen: "Landlijnen" door Raynor Winn


In 2020 heb ik "Het Zoutpad" door Raynor Winn gelezen. Dat was een prachtig boek! Ik las rond die tijd ergens dat één van de hoofdpersonen, Moth, was overleden. Dat bleek helemaal niet waar te zijn!

Het derde boek van dezelfde schrijfster heb ik net uitgelezen, "Landlijnen" (het tweede boek moet ik nog lezen).
Alle boeken zijn autobiografisch. Om boeiend over je eigen leven te schrijven is lastig. Het nu eenmaal zo dat de meeste levensverhalen alle kanten op gaan.
Maar er komt lijn in je leven als het een reis is, weet ik uit eigen ervaring... 

"Landlijnen" is een gemakkelijk leesbaar boek. Misschien soms iets te prekerig als ze over de verwoesting van de natuur schrijft.
In het boek gaan de beide hoofdpersonen van noord naar zuid door Schotland, Engeland en Wales. Meestal de voet, deels met de fiets.
De ziekte van Moth ligt als een dreigende wolk boven de route. 
Maar het boek heeft een mooi slot, meer vertel ik niet...