Dag 8. Warm en moeizaam

24 maart Roggebot - Bremerbergse Hoek 24 km

Vandaag vroeg begonnen met lopen.De route was gemakkelijk te volgen daarom wandelde ik zonder Komoot. Scheelt best veel in batterijverbruik... 
De voetzolen blijven erg gevoelig waardoor ik weinig snelheid maak. Geregeld ga ik even ergens zitten. Schoenen en sokken uit en de voeten even laten drogen.

Terwijl ik dit schrijf zit ik weer op een bankje. Wel een mooi uitzicht ->

Misschien kan ik hier mijn tentje opzetten? Daar denk ik nog even over na.

Na de start vanmorgen heb ik eerst een route door het bos gelopen. Daarna op de dijk van de Flevopolder een kop koffie gezet en dromerig over het water gekeken. Hier heb ik eens gevaren samen met mijn vader en broer op het scheepje van mijn vader. Die Friese zeeschouw had hij trots naar zijn eerste kleinkind "Sandra" genoemd. 
Ook heb ik eens met een volgepakte kano hier mijn vakantie gevierd.

Mijn middagmaal heb genoten bij NU Beachclub vlakbij Elburg. Lekker met o.a. knoflooksoep. Ben benieuwd of ik een geur om mij heen heb.
Omdat pelgrims vroeger vaak niet fris roken na hun lange tocht had men in de kerk van Santiago een oplossing bedacht - men zwaaide een ketel met heel veel brandende wierook door de kerk. Volgens mij doen ze dat nog steeds.

De foto's van vandaag staan hieronder - je kan ze vergroten door er op te klikken.
Morgenochtend loop ik door Harderwijk verder richting westen. Waarschijnlijk neem ik het OV tot Huizen want er zijn nog te veel kilometers tot IJmuiden over. 

*