Dag 10. Slenteren door Amsterdam.

26 maart Amsterdam 20 km


Iedereen kent ze wel: de toeristische hoogtepunten van de hoofdstad. Rijksmuseum, de Dam, Kalverstraat.
Ik ging lopen vanaf Zeeburg en zag dus ook de minder bekende delen van Amsterdam. Woonwijken waar mensen op een bankje voor de deur in de zon zaten. Of aan het werk in hun piepkleine tuintje. Veel kanalen, grachten en vijvers zonder bekende naam als Herengracht of Keizersgracht.
Maar uiteindelijk kwam ik ook in het bekende gedeelte van deze stad. De Oude Kerk heb ik van binnen bezocht. De Nieuwe Kerk aan de Dam even binnen gekeken maar alles was bezet met een tentoonstelling over mode. 
Ik heb niks met mode. Een pelgrim neemt maar weinig kleren mee. Ik heb twee broeken, twee shirts en twee overhemden mee. Plus nog een trui en sokken en ondergoed. Als je alles zelf moet dragen ben je heel kritisch! Onderweg kan je altijd een wasje doen - al meerdere kleine handwasjes gedaan.

Op Komoot zie je de eerste wandeling. Later heb ik een ander rondje gelopen. 
Totaal zo'n 20 kilometer gelopen.

Nog wat foto's -

Amsterdam-Rijnkanaal
Deze foto laat het interieur van de Sint Nicolaas Basiliek zien. De pastoor had net een kind welkom geheten als lid van de kerk. 
De hele familie was erbij en kregen ook een rondleiding. Samen werd het Onze Vader en het Mariagebed gebeden. Ook werd 'Lang zal die leven!' gezongen. Er was blijkbaar een verjaardag. 
*