Dag 16. Strandwandeling.

1 april Newbiggin by the Sea - Amble by the Sea 22 km

Een groot deel van de dag heb ik een wandeling gedaan over het strand. Er waren ook duinen dus het voelde als Ameland. Weer een droge dag met zon en mooie wolkenluchten, wel erg fris met een stevige wind.
In de tweede wereldoorlog was men bang dat via deze stranden de Duitse legers zouden landen. Daarom zijn er nog betonnen resten te zien van de verdediging. 
Overigens eet de zee steeds meer stukken van de kust. Die steile kliffen zijn mooi maar wijzen ook naar een probleem. Er verdwijnen geregeld huizen of zelfs dorpen in de Noordzee

De komende dagen kom ik in een AONB, dat is een Area of Outstanding Natural Beauty. Een kuststrook die door velen geroemd wordt vanwege de schoonheid, ben benieuwd.

Vandaag was het 'gewoon' mooi. Even wat foto's -
 
 
 

Opvallend veel narcissen overal in 'het wild'. Misschien is dat de paardenbloem van Engeland? 

 
 

Ik heb nu een slaapkamer in Amble by the Sea. Het is een zespersoons kamer die ik in mijn eentje mag gebruiken. 
 
Vandaag 22 kilometers gelopen, gelukkig weinig last van voeten e.d.

*
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.

Klik hier voor dag 17.