Dag 18. Vissoep en kasteel

3 april Dunstan Hill 16 km

 

'k Wil in dit dagboek een mooie inkijk geven in mijn Grote Wandeling. Maar ik realiseer mij tegelijk dat het altijd anders over zal komen dan ik het beleef. Er zijn ook momenten dat het niet allemaal regenbogen en halleluja's is.
Dat is misschien het verschil tussen een vakantiereis en een pelgrimsreis. Je loopt door prachtige gebieden met mooie uitzichten en zingende vogels maar je loopt ook door saaie woonwijken en grijze industriegebieden. Soms ligt er rotzooi langs je route en andere keren bloeien er de mooiste bloemen.

Soms komen er blaren of lijkt je rugzak zwaarder dan ie werkelijk is. En soms geniet je en kan je wel zingen.
Soms ben je alleen en soms niet. 
Een pelgrimsreis is als het leven zelf. 

Vandaag de grote rugzak bij de tent laten liggen en met de kleine rugzak op pad gegaan. Lekker lopen zonder die last. 
 
Een flink stuk gelopen langs de Coast Path. Prachtig gebied met mooie uitzichten. Rotswanden met broedende vogels. 

In het dorp Craster kleine inkopen gedaan, veel was er ook niet te krijgen in het plaatselijke winkeltje. 

Heerlijke vissoep met versgebakken brood gehad. 

Via een prachtig wandelpad terug naar de camping. Ook hier veel omgewaaide bomen over mijn pad. Net als eerder in Drenthe. 
Wel mooi dat er vanuit de camping een wandelpad naar de kust loopt. 

Vandaag 16 kilometer gelopen, vond ik genoeg. 



*
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.

Klik hier voor dag 19.