Dag 20. Lek?

5 april Beadnell Bay - Budle Bay 17 km


Mijn matrasje lijkt lek te zijn. Of misschien moet ik zeggen 'poreus' want hij loopt heel langzaam leeg. Dat is een tegenvaller - ik kan hem gaan plakken maar voordat je zo'n gaatje gaat vinden...
Bij de camping sliep ik op een soort helling. Die combinatie gaf mij een matige nachtrust. Omdat het pinapparaat niet werkte was het wel gratis. 
"Koop maar een fish-and-chips van dat voordeel!" stelde de receptioniste voor.
Goed idee!

Een goede rust is erg belangrijk voor een wandeling. Vandaag ging het allemaal moeizaam. Ik wilde eigenlijk wat dichter bij Holy Island uitkomen maar na zo'n 17 kilometer was de energie weg.
Mijn nieuwe kampeerplek is naast de nieuwbouw van de campingbeheerder van camping Budle Bay.
Ik werd ontvangen met een kop thee, ze voelden blijkbaar aan wat ik nodig heb. 

Het weer was stormachtig en het leek aldoor te gaan regenen maar het bleef uiteindelijk droog. 
Pas nu ik in mijn tentje aan het schrijven ben valt er een beetje regen. 
 
Het fotohoogtepunt van vandaag was Bamburgh Castle. Een groot complex van gebouwen vlakbij het strand. Het oudste deel is gemaakt door de bezetters uit Normandië. Vertel het niet aan de Engelsen maar van die bezetting sinds 1066 zijn ze nooit bevrijd. Omdat de Normandiërs de Franse taal meenamen zit het Engels vol met Franse woorden. 

Ik kom ook meer andere wandelaars tegen. De meesten lopen alleen de Saint Oswald's Way vanaf Warkworth naar het noorden. Dat is ook het mooiste deel en een aanrader als je hier ooit wil gaan wandelen.
Oswald was een koning van Northumbria (zo heet het hier) van het jaar 634 tot zijn dood, en werd vervolgens vereerd als een christelijke heilige. Hij heeft het belangrijke klooster van Lindisfarne gesticht. Lindisfarne "Land met God" heet ook Holy Island. 

Dat eiland kan je alleen bij laag water bezoeken omdat bij hoog water de weg onder de golven verdwijnt. 

Nog wat foto's - 

*
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.

Klik hier voor dag 21.