Dag 21. Mooie dag!

6 april Budle Bay - Lindisfarne Inn 21 km



Vandaag was een prachtige dag! Ik hoop dat jouw dag minstens zo mooi was.

Deze keer wilde ik wat meer landinwaarts gaan verkennen. De kustlijn is mooi maar natuurlijk moet ik ook iets zien van de glooiende Engelse heuvels. Daarom ging ik vanaf de camping klimmen langs een stuk van de Saint Oswald Path dat meer door het achterland gaat. Ook liep ik een stukje van het Saint Cuthbert Path. De route staat in Komoot.

Heel weinig op asfalt gelopen en ook bijna geen auto gezien. Wel veel omgewaaide bomen - van wandelaars die ik onderweg tegenkwam begreep ik dat hier in november een stevige storm heeft huisgehouden. 

Omdat het afgelopen nacht heeft geregend was het soms een beetje wadlopen. Twee keer ben ik uitgegleden, mijn broek moet in de was. 

Maar wat een mooie omgeving! 
Veel uitzichten lijken op ansichtkaarten (mijn Samsung overdrijft iets met blauw). 

Overigens: die stier waar het bord voor waarschuwde kwam niet opdagen. Ik kon het veld veilig oversteken. 
Later zag ik hem in een stal staan. 
 
Ik wilde nu twee nachten slapen in een soort jeugdherberg maar die bleek nog gesloten. De beheerder gaf mij toestemming om mijn tentje in de tuin op te zetten. 

Onderweg kon ik mijn bestemming voor morgen al zien liggen. Als je goed kijkt en vergroot staat Holy Island op deze foto's. 

Er zijn hier trouwens heel veel manieren om een hek te passeren. Bij de spoorlijn moest je bellen of je veilig kon oversteken. 
 
Bij sommige muurtjes was een trapje. 
 
Of er was een soort sluis. 
 
Het is verplicht om alle hekken achter je sluiten - anders lopen de koeien of schapen weg. 
De schapen vonden mij allemaal heel interessant - 
 
Tot morgen! 


*
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.

Klik hier voor dag 22.