Dag 25. Onder de pet

10 april Burnmouth - Eyemouth 15 km



Het is maar goed dat ik vandaag mijn pet heb opgehouden. Dat scheren van mijn hoofd is maar een gedeeltelijk succes. Ik ben wat stukken vergeten.
Ik ben nu in een hotel dus kan ik dat een beetje corrigeren. Een grotere spiegel is beter. 

Een slaapplaats vinden was weer lastig. Ik kon natuurlijk weer wildkamperen maar ik heb een douche nodig en mijn accu's hebben wat voedsel nodig. 
Het ene hotel bleek gesloten want ze wilden zich voorbereiden op het hoogseizoen. Het andere hotel was een gedeelte van zijn dak verloren bij de laatste storm. Via de app van Airbnb krijg ik alleen adressen waar ze de hoofdprijs vragen - ik koop geen bed ik wil alleen maar een nachtje er op slapen!

Maar uiteindelijk zit ik twee nachten in de "Eye Sleep Over". Een soort chauffeurshotel. Best een mooie kamer met een groot bed en een ruime badkamer.
Terwijl ik dit schrijf doe ik ook een wasje. 

Niet heel veel gelopen vandaag, zo'n 15 kilometer. Wel erg vroeg gestart vanaf de wildkampeerplek. Het was koud, er zat ijzel op het gras. Dat mijn matras lek is helpt daar ook niet bij.
Daarom heb ik twee nachten in dit hotel geboekt - ik wil bijkomen en nadenken over de volgende stap.
 
Onderweg vandaag weer geweldige uitzichten over de Noordzee. Schotland lijkt minder strand en meer rotskusten te hebben dan Engeland. Een medewandelaar vertelde dat er weinig onderdak is langs de kust. Er zijn wel heel veel parken met stacaravans maar die kan je alleen per week, weekend of midweek boeken. Misschien ga ik dat wel eens proberen, alvast wat inlichtingen gevraagd bij één van die parken. Eens kijken hoe de Britten op vakantie gaan. 

Morgen kijk ik in de winkels hier naar een oplossing voor de matras. Eyemouth is een mooi vissersplaatsje met natuurlijk viswinkels en krijsende meeuwen. En een aantal bijna tamme zeehonden. 


Wat betreft het lopen wil ik de komende week in Edinburgh terecht komen. Twee dagen van Eyemouth (waar ik nu ben) naar Dunbar. En daarna in drie dagen van Dunbar naar Edinburgh. Gemiddeld minder dan 20 kilometer per dag. Moet kunnen, eventueel blijf ik een extra dag in een hotel in Dunbar.

Morgen een visje halen! 

*
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.

Klik hier voor de volgende dag.