Dag 28. John Muir

13 april Pease Bay - Dunbar 24 kilometer

Ik wist niet wie John Muir was. Toch kreeg ik vandaag zijn naam erg vaak te zien. Het gedeelte van de Coast Path dat ik vandaag liep is naar hem genoemd en op ieder bordje staat zijn naam. 
Het blijkt dat deze man een belangrijke rol heeft gespeeld in de natuurbescherming. Daarnaast was hij een enthousiaste wandelaar. 
Hij maakte vast niet de planningsfout die ik heb gemaakt. 

Als ik thuis ben hoef ik nooit zo na te denken of ik genoeg eten en drinken in voorraad heb. Er is altijd wel wat, en anders loop je even naar de Lidl.
Maar als je met een rugzak loopt kan je niet veel voorraad meedragen. Inkopen moet zorgvuldig gebeuren. 
Dat is best lastig in een land waar je meer golfbanen dan supermarkten ziet. 
Vandaag ging dat dus even mis. Ik bleek vanmorgen maar 1 plak droog brood te hebben. Verder niks, noppes. Geen brandstof om op te lopen.
Een planningsfout. 
De hele dag gelopen op één plakje droog bruin brood. 
Zo'n planningsfout zal John Muir vast niet maken.

En dan hoop je natuurlijk dat je onderweg iets tegenkomt, een winkel of een eetgelegenheid. Helemaal niks. 
Niet bij de vele mooie stranden, niet bij de vuurtoren. Zelfs niet bij de waterval. 

Toen ik later in de middag in Dunbar aankwam en een hotelkamer had gevonden at ik meteen alle zandkoekjes die in de koffiehoek lagen. Ook meteen een kop thee gemaakt met dubbele suiker.

Daarna even de stad Dunbar in om boodschappen te doen. Een mooie stad! 

Hé: het geboortehuis van John Muir!

En een standbeeld. Ze zijn hier blijkbaar erg trots op John Muir. 

Morgen ga ik zijn geboortehuis even van binnen bekijken.

Vandaag 24 kilometer gelopen, mooi.
Tot morgen! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.