Dag 30. Geen plaats in de herberg

15 april Haddington - Edinburgh 14 km

Nadat ik gisteren mijn verslag online had gezet besloot ik om toch door te lopen naar een andere wildkampeerplek. Vannacht in de berm van een fietspad mijn tentje opgezet. Achteraf had ik 100 meter door moeten lopen daar was een nóg betere plek - met picknicktafel. Uiteindelijk heb ik donderdag 29 kilometer gelopen.

Vanmorgen verder gelopen over dat fietspad. Het blijkt een oude spoorlijn te zijn die is omgebouwd. 
 
Zo'n 14 kilometer gelopen. Ik kwam weer bij de kust terecht. Allemaal woonwijken en wat industrie, niet zo boeiend. 
 
Ik probeerde overnachting in Edinburgh te regelen via de app op mijn telefoon maar dat lukte niet. Door een "bank holiday" in Engeland was er geen betaalbare plaats om te slapen. 

Toch besloot ik het te proberen. Nu niet lopend, ik moest er eerder proberen te zijn. Dus met de bus naar de jeugdherberg van Edinburgh. Een dubbeldekkerbus, het leek alsof we reden zonder chauffeur...

De jeugdherberg bleek een beetje vervallen achteraf gebouw maar wel mooi dicht bij The Old Town. Vier verdiepingen klimmen op de ijzeren wenteltrap. De deur was op slot - maar gelukkig hoefde ik niet lang te wachten. De receptie beklom vlak achter mij ook de trap. 

Helaas: echt geen plaats!
Toen via Google Maps gekeken naar de dichtstbijzijnde tentcamping, ik had nu even geen zin in wildkamperen.
Gelukkig was er eentje met plek.
Weer in de bus, bijna een uur vanaf het centrum van de hoofdstad.
Door de stress helemaal geen foto's gemaakt in de stad. Ga ik dit weekend doen, nu was het stampend druk overal. Allemaal haastige toeristen met rugzakken en rolkoffers - volle bussen en bushaltes.

De camping had het ook druk maar toch voelde het als een oase. Meteen voor 4 nachten vastgelegd - heerlijk goedkoop. En: ze hadden campingmatjes te koop!

Komende dagen wandelen met de kleine rugzak.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.