Dag 34. Terug naar de kust

19 april Edinburgh - Eagle Rock 23 km

De dag begonnen met opruimen en inpakken. Mijn lekke matras bij de recycling gelegd. Het nieuwe matje dat ik hier gekocht heb is eigenlijk te dun voor senioren. Daarom ga ik een nieuw en beter matras zoeken.
Afscheid genomen van de camping en weer op pad. 

Eerst naar de buitensportwinkel. Op de verdieping daarboven serveren ze ontbijt. Vreemde maar fijne combinatie voor mij. 
Een warm Schots ontbijt gegeten met o.a. een stuk haggis. Echt Schots begrijp ik. 
Smaak viel me mee... 

Na het ontbijt een nieuw superlicht matrasje en een ademende regenbroek gekocht (die regendagen komen vast).
Daarna alles weer opnieuw inpakken.

Vandaag probeer ik een mooi stuk van het John Muir Path te lopen.

 
Het koolzaad staat in bloei! Prachtig gezicht. 

***

Ik ben terug naar de kust. Een mooie plek om mijn tentje op te zetten. Alleen het geluid van de golven en nu en dan een vliegtuig. Blijkbaar ligt dit strandje in de aanvliegroute van Edinburgh Airport. 
Het water is ijskoud - ik ga zeker niet zwemmen. Ik ben Cuthbert niet! 

Mooie route gelopen vandaag. Veel door de buitenwijken van de hoofdstad want Edinburgh is groot in oppervlakte. Maar ook veel klimmen en dalen over de heuvels rondom. Vaak parkachtig ingericht. 

Wat is dit land rijk aan prachtige landschappen en uitzichten! Foto's kunnen nauwelijks mislukken. 

23 kilometer gelopen vandaag. Dat is genoeg na drie dagen rust. 

Tot morgen! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.