Dag 38. Glasgow

23 april Glasgow 14 km


Voor een jeugdherberg hoef je niet jong te zijn. Ook 64-jarigen mogen genieten van dergelijke slaapplekken. 
Mensen met een kleine portemonnee kunnen hier prima terecht. Er is een keuken en een eetzaal om je eigen maaltijden te regelen. 
Ik zat alleen aan het ontbijt want bijna iedereen kiest voor het zelf regelen - of ze willen een ander soort ontbijt, dat kan ook.

Het is een mooi oud herenhuis. Ik zit in het pi-kamertje (314 dus) helemaal bovenaan en aan het eind. Al die trappen zijn een heel gedoe - daarom moet ik goed nadenken of ik werkelijk alles bij me heb voordat ik ga afdalen. Nee, er is geen lift. 

Vanmorgen heb ik bijna al mijn kleren hier gewassen. Ik liep even in regenbroek want mijn gewone broeken zaten allemaal in de was.
Overigens zijn die broeken allemaal veel te groot geworden. Ik ben duidelijk afgevallen. Gelukkig heb ik een riem...

Vandaag ben ik vooral hier om zaken te kopen voor de reis door de Hooglanden van Schotland.
Bijvoorbeeld: echte papieren wandelkaarten gekocht om ook de weg te kunnen vinden als de telefoon het opgeeft. Prachtige kaarten zijn dat - ook geschikt om in te lijsten en aan de muur te hangen.
Een extra tweede powerbank gekocht voor als opladen onderweg niet lukt. De accu van de telefoon zelf is matig - ik ben blijkbaar toe aan een nieuwe telefoon.
En tenslotte een waterfles met filter om ook water uit beken te kunnen drinken. De vorige keer dat ik in Schotland was dronk ik gewoon uit de beek maar ik ben voorzichtiger geworden. En voor een week water dragen lijkt me onmogelijk. 

Glasgow is trouwens een mooie stad. Vlakbij de jeugdherberg stroomt de rivier Kelvin door een parklandschap. 
Overal genieten de mensen van het prachtige weer. Er is live muziek en barbecue. 

Morgen een rustdag. Een kerk bezoeken en een museum, denk ik. Ik wens jullie ook een mooie dag! 

Tot morgen. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.