Dag 41. Lekker kort

26 april Castleview - Burncrooks Reservoir 17 km

Dit bericht is wat later omdat er op sommige plekken in de Schotse wildernis geen dekking is. Dit kan de komende tijd vaker voorkomen. 

Vandaag, dinsdag 26 april, werd ik wakker op mijn wildkampeerplek na een heerlijke nachtrust. Het enige geluid kwam van een beekje - maar dat is heel rustgevend.

Ik had weinig zin om kilometers te maken. Soms heb je van die dagen...

Deze wandelaar heeft prima schoenen! 

In de loop van de dag werd de omgeving steeds wilder. Terwijl ik dit schrijf zit ik op de plek waar ik straks mijn tentje op wil zetten. Ik kijk uit over een reservoir waaruit drinkwater wordt gewonnen.

Hemelsbreed zit ik niet ver van Glasgow. Ik kwam een wandelaar tegen die daar woont en regelmatig hier loopt. Hij had geen Komoot nodig om de route te vinden.
Hij had plannen om in de Hebriden te gaan wandelen en op het eiland Skye. Lijkt me ook geweldig maar ik weet niet of dat lukt. Iona was ook prachtig zei hij. Misschien moet ik daar dan heen.
 
Een kilometer verderop werd ik aangesproken door een echtpaar dat een  kop koffie zat te drinken op een grote steen. Ze nodigden mij uit om een kop koffie mee te drinken.
Zij woonden in de buurt en babbelen gezellig over het wandelen en over de lockdown. Daarna vroegen ze wat mooie plekjes zijn om in Nederland te bezoeken. 

Wat zou jij dan adviseren?
De Waddeneilanden en de steden Groningen en Maastricht heb ik genoemd.

Morgen ga ik verder lopen over de John Muir Way. Ik wil komend weekend in Helensburgh zijn.


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.