Dag 42. Loch Lomond

27 april Burncrooks Reservoir - Balloch 20 km

 

Foto vanuit mijn tentje 

Op mijn wildkampeerplek was het goed slapen. Ook al was het een beetje op de helling.
Na drie dagen wandelen heb ik wel behoefte aan een douche. Een duik in het reservoir is vast heel gezond maar lijkt me iets te koud. 

Eerste helft van deze wandeldag kwam ik niemand tegen. Het was stil daar boven op de heuvels. 
Ook weinig mogelijkheden om even te zitten - gelukkig heb ik een zitmat bij me maar oude mannen zitten graag nu en dan op een bankje.

In de middag kwam ik een dame tegen die met vier honden aan het wandelen was. Altijd fijn om even te babbelen. Overigens zie je weinig wandelaars zonder hond. 
Het valt me ook op dat de honden hier heel gehoorzaam zijn opgevoed. 

Langzaamaan ging het landschap over in landbouwgebied. Mooie glooiende groene hellingen met koeien of schapen.
 
Hier geen smalle paadjes met losse steentjes maar brede geasfalteerde wegen met weinig verkeer. Prima lopen!

Bij Loch Lomond werd de omgeving een park met een kasteel. Een mooi uitzicht over het water.
Kort bij twee wandelaars op een bankje gezeten. Praten over wandelen en het leven...

Toen ik in Balloch aan kwam besloot ik om hier even te blijven. Op advies van de wandelaars even naar de VVV gelopen.
De twee dames die me daar hielpen waren echt top!
Na wat rondbellen hadden ze een goede en betaalbare slaapplek gevonden boven een pub. Hier blijf ik drie nachten.

Morgen een dagje verkennen en slenteren. Overmorgen loop ik met de kleine rugzak het laatste stuk van de John Muir Way, daarna met de trein terug. 
Ik heb besloten om daarna vanuit hier verder te wandelen. 
Waarheen?
Dat weet ik zelf nog niet.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.