Dag 43. Beige

28 april Balloch 11 km

Vandaag slenteren in en om Balloch.
In dit dagboek ga ik even lekker zeuren - lees en leef vooral mee! 


Gisteren een fish-and-chips gehaald en in het park opgegeten. Een klassiek Brits gerecht! 
Vroeger kwam dat in knisperpapier met daaromheen kranten als isolatie. Nu kreeg ik het in zo'n piepschuim-bakje. Natuurlijk met zout en azijn erover. Het zag er wat beige uit maar de vis was heerlijk - de friet was slapjes. 

Afgelopen nacht nogal matig geslapen. Niet omdat de kamer of het bed niet goed zouden zijn, die waren prima. 
Maar het was nogal gehorig en de buren hebben de tv volgens mij de hele nacht aan gehad.
Vandaag oordopjes gekocht... 
Voor het slapen hoef ik niet perse naar een hotel - wel voor de douche en het vullen van de accu's. 

Overigens heeft slapen in een tent één belangrijk nadeel - als je 's nachts er uit moet voor een plasje... 
Die procedure is ongeveer als volgt :
1- ik moet plassen maar ik wil er niet uit omdat het buiten koud is en de slaapzak lekker warm. 
2- diepe zucht
3- toch maar gaan
4- uit de slaapzak
5- rits binnentent openen 
6- schoenen aan
7- rits buitentent openen 
8- "wat is het koud!" 
9- half slapend vanuit zittende stand gaan staan zonder de tent mee te nemen 
10- op campings een halve kilometer lopen naar het toiletgebouw - bij een wildkampeerplek is een paar meter voldoende 
De rest kan je raden.
Iemand die ik ken plast in de tent in een flesje. Maar dat lijkt me zijn eigen problemen te hebben... 

Een aantal vrijwilligers is in Balloch bezig met het restaureren van een oud schip. Een passagierschip dat aangedreven gaat worden door van die schoepen aan de zijkanten. Even bekeken - helaas mocht ik niet binnen kijken. Het gaat in ieder geval een langdurig project worden. 
In de toekomst gaat ie dan varen op Loch Lomond. 
Wist je dat Loch Lomond het naar oppervlakte grootste meer is van de Britse eilanden? Het veel bekendere Loch Ness heeft meer liters water (maar dat moet ook wel om Nessie genoeg zwemruimte te geven). 
Beide meren zijn gemiddeld dieper dan de Noordzee! 

 
Voor morgen heb ik de kleine rugzak klaargemaakt voor het laatste deel van de John Muir Way. 
Dan zie ik de zee eindelijk weer terug. 

Verder vandaag niks gedaan - ook lekker.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.