Dag 45. Terug kijken en vooruit kijken

30 april Milngavie - Drymen 21 km

In mijn reis is het vandaag een dag om terug te kijken en vooruit te kijken. 
Gisteren heb ik de finish gehaald van de John Muir Way. Op dag 27 kwam ik in het mooie Dunbar aan waar de route start als je van oost naar west loopt. Inclusief wat dagen in Edinburgh en Glasgow heb ik er dus ruim twee weken over gedaan.
Terugkijkend ben ik erg blij dat ik deze route heb gelopen. Het gaat van kust naar kust en geeft zo een fraaie doorsnede van dit mooie land.
Mocht je het ook willen lopen: er is een site en een handzaam boekje. Overigens kan je het ook fietsen - dan volg je soms een iets andere route.

De nieuwe route van vandaag gaat niet van oost naar west (of andersom) maar van zuid naar noord.
De West Highland Way is veel bekender en drukker. Bij de start is zelfs een brede poort waardoor je op het pad komt.

De poort is op de achtergrond zichtbaar.

Op deze eerste dag doe ik even rustig aan, gisteren was al heftig genoeg.
Zelfs tijdens de korte treinreis naar het startpunt viel me het grote aantal mensen met rugzakken al op.
Bij de poort stonden mensen elkaar te fotograferen. 
Het zou later gaan regenen daarom wilde ik niet te lang wachten met lopen. Sowieso weinig foto's gemaakt vandaag. 
Veel ontmoetingen vandaag, er zijn dan ook veel meer wandelaars. Ik hoor verschillende talen en accenten. 

Deze keer een mooie wildkampeerplek gevonden tussen de schapen. Morgen maak ik een foto - als de regen is opgehouden... 

Want eindelijk heb we hier een bui. Het werd veel te droog overal. 



Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.