Dag 46. Toch maar niet...

1 mei Drymen - Balhama - Luss 15 km

Zoals beloofd een foto van mijn tentje op de wildkampeerplek bij Drymen. 

Gisteren met de West Highland Way begonnen. Dat ging best goed. Vandaag kwamen we echt in de Highlands. De grens tussen de Highlands en de Lowlands is geologisch heel scherp want ze bestaan uit verschillende soorten steen. Het landschap en de begroeiing veranderen. De heuvels veranderen in lage bergen. 

Waar ik al over twijfelde werd volop duidelijk: mijn rugzak is niet geschikt voor de West Highland Way. De paden worden erg smal met losse stenen en hoge opstapjes. Het klimmen ging nog wel maar het afdalen was angstaanjagend.
De rugzak is te groot en te ver van mijn rug - hij zwabbert daardoor naar opzij en dreigt mij van de helling te duwen. Eén keer glibberde ik naar beneden, gelukkig is dat goed gegaan.  
Op rustige delen kon ik gelukkig wel foto's maken of laten maken. 

Mijn broeken zijn allebei te groot geworden en zelfs met riem oncomfortabel. Ik loop nu de hele dag met mijn nieuwe ademende broek - best lekker maar ik koop ook nog een andere broek. 
Een ander ding dat mij ook meer en meer irriteerde is de drukte. Soms is het file-lopen op de smalle paden. En dan komen ook nog mensen je tegemoet...

Jammer maar na deze tweede dag op de West Highland Way heb ik moeten besluiten dit pad niet verder te volgen.

Heerlijk gegeten bij de finish en daarna met de bus naar Luss. 
Ik was net te laat voor de ferry over Loch Lomond naar Luss - ik ben gek op pontjes - dat haal ik later nog wel in.
In Schotland gebruiken ze in de bus je bankpas als ov-kaart. Een prima idee maar vandaag kon het apparaat mijn pas niet lezen - ik mocht gratis reizen!

Morgen meer over Luss want dat is een bijzondere plek. Ik ga het dorpje morgen verkennen en overmorgen een berg beklimmen (met de kleine rugzak)!

Beeld van de bekende Schotse bergbeklimmer en buitensporter Tom Weir

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.