Dag 49 en 50. Verder

4 mei Luss 11 km
5 mei Luss - Craignure 8 km gelopen 

Gisteren, 4 mei, was een rustige dag. De laatste van drie dagen rust in Luss. Even herstellen en rustig wat wandelen zonder een zware rugzak.
Op vier mei heb ik de hoge heuvel vlakbij tot zo'n 100 meter onder top beklommen. Toen ging het misten en motregenen - terwijl beneden in het dorp de zon scheen! 
Ik vond het genoeg en ging weer terug naar de camping. 
De foto's van 4 mei - 
Vandaag - 5 mei - reis ik verder met bus en trein naar Oban. 
Ik was veel te vroeg bij de bushalte in Luss. Bussen vol toeristen reden af en aan. Veel oudere Duitse toeristen. 
Voor hen was het een korte stop. Even roken, shoppen en naar het toilet. Sommigen gingen snel nog even kijken in het dorp. 

Daarna ging ik zelf met de bus naar Helensburgh. Op het treinstation stond een oudere dame met een rode koffer. 
"Wil je me straks helpen om de koffer in de trein te zetten?" vroeg ze.
Geen probleem natuurlijk. Ze vertelde over haar driedaagse reis naar Glasgow waar ze haar dochter en zoon zou ontmoeten.
Ze was zelf 93 jaar oud. Haar dochter was zeven jaar oud toen haar zoon kwam.
"Daar is zij nog steeds boos over - dat ze niet langer het enige kind was!"
De trein kwam - ik hielp haar met de rode koffer. Hopelijk komt er geen ruzie...

De treinreis ging door een prachtig landschap. Soms met regen of laaghangende wolken.
Oban bleek een mooi havenplaatsje te zijn. 

Na een hapje eten heb ik een nieuwe regenjas en een T-shirt gekocht.
Oorspronkelijk wilde ik overnachten in Oban. Ik was zelfs al bezig met de wandeling naar de camping. 
Maar onderweg begon ik te twijfelen - keerde om en besloot de veerboot naar Mull te nemen.

Daar aangekomen direct naar de camping bij de haven gegaan. Meteen vier nachten vastgelegd.
Morgen ga ik het eiland verkennen - overmorgen hopelijk naar Iona.

Tot later! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.