Dag 53. Beesten en schapen

8 mei Craignure 7 km

Vanmorgen heel vroeg moest ik er even uit en heb ik deze foto gemaakt vanaf de camping. 
Na een luie zondagmorgen ben ik even voor 12 uur naar de plaatselijke Church of Scotland gegaan. Dat is de starttijd van de zondagse dienst hier in Craignure. 
Ze waren nog bezig met stofzuigen en de liednummers werden op het houten bord geschoven.
Toen de dienst begon waren er nog geen tien aanwezigen, inclusief organist en spreekster. Ik was volgens mij de jongste van deze Gideonsbende. Iedereen werd welkom geheten.
De liederen die werden gezongen hadden allemaal bekende melodieƫn - altijd handig als je groot bent geworden met de liederen van Johannes de Heer.
De preek kwam uit Johannes 10, over de Goede Herder. De spreekster was zelf ook schapenhouder en kon daardoor met ervaring spreken.
Hoe klein en beperkt het ook was: de dienst was mooi en ontroerend.

Zoals het hoort ;-) meteen na de dienst naar de pub. Voor een kleintje whisky en een lekkere burger.
 
Daarna de zondagmiddagwandeling gedaan in het dorpje. Ze hebben hier een beeldenroute met houten beelden van het wild dat hier leeft.
Onderweg nog telefonisch contact gehad met een meelezer die op dat moment ook een wandeling deed - op de Veluwe (ook mooi).

Tot morgen! 
Dat ga ik verder wandelen met de grote rugzak. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.