Dag 54. Vallen en verder

9 mei Mull - Oban - Inveruglas 8 km gelopen 

 

Gisteren nadat ik mijn dagboek had bijgewerkt wilde ik nog een wasje doen. Ik was op weg naar mijn tentje om de spullen te halen toen ik plotseling een schreeuw hoorde.
Was ik toch niet alleen op de camping? Ik draaide mij om en zag een oudere heer stil op het grind liggen. Snel rende ik naar hem toe.
Hij kreunde en ik hielp hem voorzichtig overeind. Stapje voor stapje ondersteunde ik hem naar de grote tent waarin je kan koken. Ik zette hem op een stoel. 
"Ga naar Ian en zeg hem dat ik misschien een ambulance nodig heb", zei hij. 
Ian is de man bij de receptie. Ik rende om hem te waarschuwen. 
Even later kwam Ian, hij regelde een deken en belde de ambulance. 
Het duurde best lang voordat de ambulance er was, ruim een uur. Maar dat is niet vreemd want Mull is een groot eiland met maar één ambulance.
Het medische team vond het beter dat de man zeker een nacht in het ziekenhuis zou blijven en ze wilden ook een röntgenfoto laten maken.

Vanmorgen aan Ian gevraagd of er al nieuws was maar hij had nog niets gehoord. Goddank dat ik in de buurt was toen hij viel. Anders was hij misschien pas uren later ontdekt...
 
Vandaag met de ferry naar Oban. De aansluiting met de bus naar het begin van de volgende wandelroute is niet naadloos. Ik moest een aantal uren wachten.
Daarom ben ik na het middageten naar een museum geweest en heb een  kathedraal bekeken.

En daarna wat geslenterd langs de kust. Jammer dat het regende vandaag.

Vannacht ga ik wild kamperen. Tot morgen! 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.