Dag 63. Nat, heel nat

18 mei Troon - Alloway 16 km

 

Gisteren nadat ik in mijn filmpje had gezegd dat het mooi weer was begon het natuurlijk te regenen. Eerst zachtjes...
Na enige tijd een mooi stukje gras gevonden om de tent op te zetten. 
Op het moment dat de tent stond begon het plotseling te stormen. Ik zat in de tent en keek bezorgd naar de doorbuigende tentstokken. De regen viel nu in enorme hoeveelheden.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb de tent in de storm en de regen afgebroken en ben naar een hotel gegaan.
Alles laten drogen.
Ondertussen was de regen opgehouden en zag ik zelfs een blauwe lucht. Tja... 

Het hotel was een oud gebouw met een pub. Hier kon ik goed bijkomen.
Bij het ontbijt ontmoette ik een ouder Engels echtpaar. Zij sprak zelfs een beetje Nederlands - haar vader had geholpen bij de bewaking van de Rotterdamse haven, vlak na de oorlog. Ze had daar een Nederlandse vriendin waar ze nog steeds regelmatig komt.
Ik moet de groeten aan iedereen in Nederland doen. Bij deze!

Troon is trouwens een mooi stadje met een breed strand aan de zuidkant van het schiereiland. 
Mijzelf getrakteerd op een softijs. Ondertussen mijn nog steeds kletsnatte schoenen laten drogen in de zon. 

Vandaag bleef het verder mooi weer maar ik heb niet zo veel gelopen. Onderweg een lange pauze genomen omdat de schoenen nog steeds niet droog waren.
Misschien moet mijn volgende paar van kunststof zijn - dat droogt sneller.

Best wel fijn dat ik weer langs de kust loop. Daar is vaak meer horeca en zijn meer mogelijkheden om te overnachten. 

Ik kwam door de plaatsjes Prestwick en Ayr.

Morgen hoop ik vroeg te starten. 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.