Dag 64. Paradijs

19 mei Alloway - Dunure 18 km

 


Wat is het hier mooi! 
Nadat ik vlakbij het geboortehuis van de schrijver Robert Burns heb geslapen heb ik de kust weer opgezocht. 
Weinig mensen hebben een idee hoe prachtig Schotland kan zijn. Misschien denk jij in de eerste plaats ook aan natgeregende schapen en aan doedelzakmuziek onder een grijze lucht... 
Ik heb twee ultrakorte filmpjes op YouTube gezet omdat foto's soms niet alles zeggen. Aan het begin van de dag bij een beklimming en later een wandeling tussen bloemen en vlinders.
 
Alles bloeit en groeit. Het lijkt hier heftiger dan ik in Nederland zie. Mogelijk komt dat doordat de dagen hier langer duren (als je nog noordelijker gaat reizen gaat de zon nauwelijks onder). 
Laat de foto's maar even voor zichzelf spreken.
 
In Alloway stonden nog wat bijzondere beelden waarvan de betekenis mij niet duidelijk was.
In Dunure een pauze genomen. Mooi haventje en een kasteel. Mijn slaapplek is een aantal mijl ten zuiden van dat dorpje. 
 
Overal zie je trouwens caravanparken, zo vieren de Schotten hun binnenlandse vakantie. Als ik geen lange afstanden meer kan lopen lijkt mij dat best wel een mooi alternatief. 
 
Tenslotte nog wat foto's van mijn nieuwe kampeerplek. Tot morgen! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.