Dag 65. Accu even leeg

20 mei Dunure - Maidens 11 km

 

Best wel goed geslapen op mijn wildkampeerplek. Kwam pas laat weer een beetje op gang. Dat matras maakt zoveel verschil en daarnaast is het niet meer zo koud als in de eerste weken. 

Die stenen rondom mijn tentje liggen op de haringen. Zo ben ik stormvast, hoop ik.

Heel rustig de wandeling begonnen. Een ouder echtpaar die van een afstand mijn inpakken had gezien zei:
"dapper dat je in dit weer zo vlak bij de zee durft te kamperen!". Och... 

Gisteren zag ik in de verte al een groot kasteel aan de kust. Die wil ik vandaag bekijken. 
De wandeling ging over het strand maar omdat er brede beken moesten worden overgestoken de schoenen uitgedaan. Mijn witte voeten zagen voor het eerst dit jaar zonlicht... 
Later moesten ze weer aan voor een boswandeling 

Mooi kasteel. 

Eén van de gidsen had mij gisteren al zien lopen en vroeg waar ik naar toe ging wandelen. 
"Naar Whithorn en daarna richting huis" zei ik. Maar daar doe ik nog wel een paar maanden over... 

In de verte zie je het eiland Arran in de mist. 

Ik zat onderweg een beetje te rekenen. Mijn accu's zijn bijna leeg. Ik kan eventueel zonder telefoon naar de volgende kampeerplek. Dan maar even geen dagboek bijwerken.
In Maidens zag ik een leuk restaurantje voor een lunch. Heel lekker gegeten (kipfilet met versiering, linzensoep vooraf). 
 
Maar tijdens de maaltijd dacht ik na over het vinden van een hotel in het weekend. Dat is niet altijd gelukt. 
Het restaurant bleek boven ook kamers te hebben. Zal ik proberen om hier te overnachten? 
Ze bleken nog 1 kamer voor maximaal 1 nacht vrij te hebben - meteen vastgelegd.
Prachtig uitzicht! 
 
Hier kan ik mijn accu's opladen. En meteen ook de was doen en mij scheren. 

Nog wat foto's. 
Morgen ga ik waarschijnlijk wandelen in de regen... 

Een draak in de paleistuin. 

Deze inktvis wil je afval hebben 

In dit huisje liet de markies van het kasteel gas maken van hout. Elektriciteit bestond al wel maar hij wilde niet meedoen aan dat nieuwerwetse spul - veel te gevaarlijk! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.