Dag 66. Regen?

21 mei Maidens - Woodlands 20 km
Hij zendt de regen die op aarde valt, Hij laat het water over de akkers vloeien. (Job 5:10)

Al een aantal dagen stond dreigend in de weersverwachting dat het dagenlang stevig zou gaan regenen. Maar uiteindelijk viel het mee. Gisteren viel wat regen tijdens het wandelen - vooral toen ik 's middags een ommetje liep.

Vandaag begon zonnig. Na een stevig Schots ontbijt (met o.a. bacon, worst, toast en twee gebakken eieren) de spullen ingepakt en vertrokken.
 
Er kwam een beetje regen maar al snel waren de blauwe luchten met mooiweerwolkjes weer terug. 

Aan de horizon zie ik al een paar dagen Ailsa Craig liggen. Dat is een ver onbewoond rotseiland. Het ziet er een beetje uit als de kurk van een champagnefles. 

Die vergelijking is helemaal niet zo gek want het is een prop die een niet-actieve vulkaan afsluit. Vast niet meer gevaarlijk.
Overigens is een deel van de hoofdstad Edinburgh ook gebouwd op zo'n kurk...

In Girvan boodschappen gedaan en een lunch gegeten. Daarna verder tot mijn slaapplek bij Woodland, iets ten zuiden van Girvan. 
Stenige grond, lastig voor de haringen. Voor mijn volgende reis wil ik zoeken naar een tent die ook zonder haringen staat...

Ik maak me een beetje zorgen over de volgende etappe. Niet omdat er weer regen in de verwachting staat maar vooral omdat het voor het grootste deel langs de snelweg gaat. Misschien een stuk met de bus? 

Tot morgen - een gezegende zondag! 

Een deel van de dag was het lopen over een strand vol grote stenen. 

Vlak voor Girvan even over het erf van een grote boerderij gelopen. De dames waren erg nieuwsgierig. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.