Dag 67. Personeelstekort

22 mei Woodlands - Girvan - Barrhill 14 km gelopen

 

Zoals ik gisteren al had gedacht was het verder volgen van de Coast Path geen goed idee. Ik moest lopen op de smalle vluchtstrook van een drukke weg. Al snel besloot ik niet verder te lopen. Ik wil niet genoemd worden in de Schotse maandagkrant...

Daarom terug gelopen naar Girvan om daar een bus naar het zuiden te kunnen kiezen. 
Helaas bleek er op zondag geen bus te rijden. Dan maar de trein. 
Maar helaas de treinen waren geannuleerd vanwege het gebrek aan personeel. Er zou nog eentje rijden om half vier - ik had misschien beter mijn tentje laten staan en een dagje niets doen.

'k Moest uren wachten in Girvan, waar niet heel veel te doen is. Ik voelde me als een bootje op het droge... 

Wel wat te zien in de haven. Ik heb me toch niet echt verveeld. Kop koffie met iets erbij maakt ook veel goed!

Bijelkaar toch 14 kilometer gelopen, veel daarvan was slenteren.
Gelukkig ging die ene trein wel rijden.
Na wat mijl lopen vanaf het station Barrhill kwam ik bij de camping. Gedeeltelijk was dat wel langs een weg, maar heel weinig verkeer - gelukkig.

Op de camping was niemand op de receptie, ik belde de beheerder. Die bleek een weekend vrij te zijn. 
"We hebben besloten om dit jaar geen tenten meer toe te laten. Alleen caravans", zei de beheerder.
Toen ik hem vroeg of hij een alternatief wist (want op hun site stond dat tenten welkom waren) stemde hij toe dat ik toch mocht kamperen.
Van een andere gast begrijp ik dat in het verleden gasten met een tent veel rotzooi maakten. Vandaar.

Toch een goed einde van een vreemde dag.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.