Dag 69. Passing place

24 mei Barrhill - New Luce 25 km

Vandaag over een soort hoogvlakte gelopen naar het zuiden. Vanaf Barrhill was dat flink klimmen.
Het landschap veranderde volledig. Geen huizen, weinig bomen en dan de hele dag één lange weg volgen.
Gelukkig geen drukke weg - het was stil. 
Ik ben wel een liefhebber van open landschappen - dat zal wel komen doordat ik Groninger ben...

De weg was zo smal dat ik, iedere keer als er toch een auto kwam, in de berm moest gaan staan. Iedereen zwaaide, allemaal heel gemoedelijk.
Als twee auto's elkaar tegemoet kwamen moest één van de twee wachten op een "passing place". Blijkbaar was er geen misverstand wie moest wachten en wie kon doorrijden.

Voor schapen op de weg moet iedereen wachten. Die schrikken niet van een auto maar zijn wel panisch als ze mij zien... 
Nee, ik weet niet waarom. 

In mijn bestemming van vandaag heb ik een mooie plek onder de bomen gevonden. Hoe die bomen hun wortels in de grond krijgen weet ik niet - mijn haringen krijg ik niet in de grond.

Morgen weer naar bewoond gebied.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.