Dag 71. Jubileum

26 mei Castle Loch - Port William 18 km

 

Gisteren was het nog droog. Toen heb ik deze zonsondergang vastgelegd. Kamperen in de wildernis. 
's Nachts begon het te regenen. Best een mooi geluid bij het slapen. De vogels maakten mij vandaag wakker.
Ook kwamen er mensen van het waterbedrijf langsrijden. Hier is Hemelvaartsdag een gewone werkdag.
Terwijl het toch een belangrijke feestdag is in de christelijke traditie: de kroning van Jezus. 
Ze vieren wel een andere kroning. Volgende week hebben de Britten een jubileumvakantie, aangeboden door koningin Elisabeth vanwege het 70-jarig jubileum van haar kroning.

Volgende week zijn er daardoor waarschijnlijk geen slaapplaatsen vrij op campings of hotels. Moet ik slapen in de wildernis.

 
Het was vanmorgen nat en grijs - de hoeveelheden vielen wel mee. Wel sfeervolle beelden. 

Eerst liep ik op modderpaden daarna over stille asfaltweggetjes. De zon kwam al snel weer terug. 
Soms maken mensen een zitplek langs de pelgrimsroute. Deze was van een man die mij ook water gaf, dat had ik even nodig. 

Diverse kleine meertjes (Lochs) maakten het landschap nog mooier. 

Maar de zee maakt mij helemaal blij. 

Aangekomen in Port William, een klein havenplaatsje. Hier blijf ik drie dagen, even opdrogen en bijkomen. 

Morgen komt er geen verslag in mijn dagboek. 
Zaterdag horen jullie me weer. 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.