Dag 72 en 73. Kalmpjes aan

27 mei Port William 7 km
28 mei Port William 12 km

Een paar luie dagen - dat is wat iedereen wel eens nodig heeft.
Mijn tentje staat op een camping die gerund wordt door vrijwilligers. Heel ontspannen allemaal. 
Het dorp Port William is klein maar heeft een sterke groep vrijwilligers. Niet alleen de camping ook een restaurant en een winkel draaien met vrijwilligers van het dorp. 

Zelfs de plaatselijke reddingsmaatschappij PIRSAC is door hen opgestart. De opbrengst van het restaurant helpt bij aanschaf en onderhoud van de reddingboot en het bijbehorende gebouw.
Indrukwekkend!

De camping heeft een soort zitkamer-bibliotheek. Erg fijn als je even in een gemakkelijke bank wil zitten - even uit de wind.

Die wind gaat soms heftig te keer maar mijn tentje houdt stoer stand. 

Overigens is het uitzicht geweldig. Aan de horizon zie je de contouren van het eiland Man. Dat is een onafhankelijk land dat sommige zaken door het Verenigd Koninkrijk laat doen - koningin Elizabeth II is wel hun staatshoofd. 

Man is vaag te zien aan de horizon. 

Op heel heldere dagen kan je zelfs de heuvels van Noord Ierland zien - is mij nog niet gelukt. 

Vandaag heb ik een stukje gewandeld naar het dorpje Mochrum. Ik wilde weten of die kerk morgen een dienst heeft - ik heb wat geestelijke calorieën nodig. Eerst heb ik wat andere calorieën genomen. 

De route blijkt een leuk kerkepad te zijn, kan ik morgen lopen. 

De dienst is om 11 uur, dus dat moet lukken. 

Overigens heeft Mochrum ook een motte. Dat is een kunstmatige heuvel uit de middeleeuwen. Een soort voorloper van een kasteel. 

Vroeger stond er een houten palissade omheen.

Maandag ga ik weer verder lopen om de Whithorn Way af te ronden. Daarna weet ik nog niet wat ik wil doen. 
Misschien met het OV naar het begin van de Hadrian's Wall Way? Dan zou betekenen dat ik naar Engeland ga. 



Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.