Dag 74. Kerk gesloten

29 mei Port William 10 km

Muurschildering bij bushalte in Port William 

"Klop, klop! Ben je daar?"
De overbuurman nodigde mij uit om uit mijn tentje te komen en een kopje thee te komen drinken.
Een kopje thee met iets erbij is natuurlijk altijd welkom. Dat 'iets erbij' was een lekker stukje mooncake én een goed gesprek. Hij bleek actief in een pinkstergemeente. We hadden het over het geloof en de gemeente.
Ook over de zorgen die er zijn over de ontwikkeling in de kerken en de krimp.

Bijvoorbeeld: vanmorgen had ik geprobeerd om een kerkdienst te bezoeken maar er bleek geen bijeenkomst te zijn. Vond ik best jammer. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om ook online een dienst te bezoeken. 

Morgen loop ik naar de oudste kerk van Schotland. 

Een koude stenen bank.

Mijn kerkenpad

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.