Dag 77. Nieuwe tent

1 juni Isle of Whithorn - New Bridge Dumfries 8 km gelopen 

Omdat er een maand voorbij is wil ik even de gegevens uit de stappenteller doorgeven. Dat zijn alleen de stappen en kilometers geregistreerd door mijn telefoon. Als ik bijvoorbeeld 's nachts voor een plasje een stukje moest lopen had ik de telefoon natuurlijk niet bij me...
De afgeronde standen tot en met gisteren zijn:
1944000 stappen bij 1322 kilometer! 

Vanmorgen kwam een professioneel uitziende fotograaf de parkeerplaats oprijden waar ik aan het wildkamperen ben.
Op mijn opmerking dat het prachtig weer is voor het maken van foto's zei hij mopperig:
"Nee, veel te veel licht!" 
Het is inderdaad weer een zonnige dag, sorry. 

Inmiddels mijn tentje afgebroken. Nadat ik te lange tijd bezig ben om alles in de te krappe tentzak te proppen geef ik het op. De gebroken stok zit in de weg. 
"Ik gooi de tent weg", zeg ik tegen de buurman. "Jammer", zei hij. 
Maar, nee - hij hoeft hem niet te hebben. 
De tent verdwijnt in de afvalbak...

Met de bus naar Dumfries laten brengen. Daar zou een winkel moeten zijn die tenten verkoopt. Helaas bleken het alleen nog festival-tentjes te zijn - van die popuppers die je na het festival achter laat op het terrein... 
Maar de winkel hielp mij verder want in de computer stond dat er wel een serieuze tent in voorraad zou moeten zijn. 
Achterin de zaak was een tent die was teruggekomen vanwege een missende ring. Dat zou ik moeten kunnen oplossen. Ik kreeg hem mee voor de helft van de prijs met garantie (voor als er toch geen oplossing was).

Het hotel is een soort landhuis 

Helaas de nieuwe tent nog niet getest want er was geen camping in de buurt. 
Ik heb wel een mooi hotel gevonden voor 1 nacht. Daar kan ik even de was doen en de accu's opladen. 

Het toetje bij het avondeten - warme appelgebak met warme custard 

Lekker gegeten en daarna een avondwandeling gelopen. Vlakbij moet een oeroude steencirkel zijn die de Twelve Apostles heet. 
Gevonden! 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.