Dag 79. Over de grens...

3 juni Crichton Dumfries - Cardewlees 14 km gelopen

Vandaag afscheid genomen van Schotland en met de trein naar Dalston in Engeland gereden. Vandaar gelopen naar de camping in Cardewlees. 
Weer lopen langs een drukke weg. 
Deze camping blijkt verder ook niet bij mij te passen. Meestal ben ik een fan van kamperen bij de boer maar dit is een camping met alleen maar families met rumoerige kinderen en honden. Ik vertrek morgen vroeg. 
Wel lekkere zachte grond - ideaal voor haringen. 

Afgelopen nacht voor het eerst geslapen in mijn nieuwe tent. En hij werd meteen volop getest want het heeft vannacht stevig geregend. 
De buitenkant is prima waterafstotend. Omdat de tent lager is en de buitentent dichter bij de grond zit is de tent snel lekker warm. 

Misschien neem ik een risico maar het dekentje heb ik weggegooid. Hij begon vies te worden en nam veel ruimte in. 
Wel blij dat ik hem bij me had toen het 's nachts vroor in maart...

Ik zit nu te dubben: ik mag van mijzelf kiezen uit twee opties. Ten eerste kan ik morgen of overmorgen beginnen met de Hadrian's Wall Path richting de ferry naar IJmuiden.
Ten tweede kan ik eerst naar het zuiden gaan lopen over de Cumbria Way door het Lake District.
Ik heb de neiging om eerst te kiezen voor de tweede en die (misschien alleen gedeeltelijk) te gaan lopen.

Morgen lezen jullie hoe het is afgelopen. 
En misschien zien jullie morgen of overmorgen ook een nieuw filmpje van mij. 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.