Dag 80. Oud worden

4 juni Cardewlees - Carlisle 21 km gelopen

 

Vanmorgen alles ingepakt en vertrokken van de boerencamping. 
Eerst naar het prachtige dorp Dalston. In het plaatselijke café sprak ik met een andere gast bij mij aan de tafel. Hij vertelde dat wonen in dit dorpje erg populair is. De stad Carlisle is vlakbij maar het dorp zelf heeft ook alle voorzieningen. "En iedereen kent elkaar", zei hij. 

Een oudere dame kwam binnen. Iedereen kende haar ook - ze werd door haar man en iemand van de bediening ondersteund naar haar vaste plek bij het raam.
"Ze is een tijd geleden gevallen" vertelde mijn tafelgenoot. "Dan weet je het wel", zei hij daarna. 
Ja, ouder worden is niet altijd geweldig. 

Kort heb ik een stukje van de Cumbria Way naar het zuiden gelopen. Ik had al snel door dat dit een prachtige route is maar veel klimmen over hekjes en dergelijke. Met een andere rugzak ga ik dat zeker proberen te lopen. Misschien komende jaren opnieuw naar Engeland?

De rugzak waarmee ik nu loop heeft het zogenaamde Anti Gravity Systeem. Door de grotere afstand tussen rug en rugzak heb je geen last van zweet. Nadeel is dat de rugzak teveel beweegt bij klimmen over hekken e.d.

Maar ja: met zoveel wandelplannen als ik heb moet ik tot mijn honderdste fit blijven. Misschien is dan op je vaste plek in een dorpscafé zitten ook genoeg. 

Omgekeerd en de Cumbria Way naar het noorden gelopen, richting Carlisle. 

Carlisle blijkt een mooie oude stad te zijn met een rijke geschiedenis. 
Voordat ik een slaapplaats ging zoeken even de kathedraal van binnen bekeken. 

Daarna een hostel opgezocht - zo'n herberg met stapelbedden en een huiskamer met bieb en tv. Hier blijf ik twee nachten. 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.