Dag 94. in de voetsporen

18 juni Limmen - Egmond aan den Hoef 18 km

Willibrord, apostel van de Lage Landen 

Vanmorgen ben ik vertrokken uit Limmen maar al snel kreeg ik daar een beetje spijt van. Het was veel te warm voor dit soort inspanningen.
Daarom deed ik het rustig aan. 

In Heiloo even langs de Willibrorduskerk gelopen. Volgens de traditie heeft Willibrord in Heiloo rond het jaar 690 het christelijk geloof gebracht. 
Willibrord is trouwens geboren in Northumbria dat was een koninkrijk in wat nu Noord Engeland is. De hoofdstad was Newcastle - toevallig loop ik dus een beetje in zijn voetsporen... 

Uiteindelijk besloot ik al bij Egmond aan den Hoef om te stoppen met de wandeling, tenminste met de grote rugzak. Na wat zoeken terecht gekomen bij een leuke kleine camping.
Omdat het dit weekend erg vol en druk is langs de kust meteen twee nachten vastgelegd. 

Prompt ging de zon weg, ik voelde zelfs wat druppels. Uiteindelijk zette de regen niet door. 

Na het opzetten van de tent ben ik met de kleine rugzak gaan wandelen naar Egmond aan Zee. Met een mooie omweg door het duingebied. 

Onderweg op het Nederlands Kustpad kwam ik een wandelaar tegen met een grotere rugzak. Kort mee gesproken - zij bleek te oefenen voor een langere tocht door de Karpaten. Lijkt me ook mooi!

Ik heb zoveel plannen en ideeën voor langere wandelingen - lastig kiezen wat ik het eerst ga doen, volgend jaar bijvoorbeeld.

Egmond aan Zee was erg druk maar het was wel fijn om daar even de toerist uit te hangen.
Wat gegeten en verder gelezen in mijn boek Bothy Tales.

Op de camping kennis gemaakt met een echtpaar uit Scheemda, het is fijn om de Groninger tongval weer eens te horen. Zij komen al jaren met de caravan naar Egmond. 

Morgen weer wandelen met de kleine rugzak. Er is een museum en een kerk die ik kan gaan bezoeken.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.