Dag 98. De achtste veerboot

22 juni Petten - Den Burg Texel 30 km gelopen 

Geweldig weer vandaag. Echt weer om het strand op te zoeken! De koude zeewind was verdwenen. 
Vanaf de camping in Petten richting strand gelopen. Natuurlijk eerst een kop koffie in de eerste strandtent gedronken. Daarna weer met de zon in de rug gelopen.

Rond de middagpauze heb ik voor het eerst deze reis gezwommen!
Het zeewater was eerst nog wel koud maar al snel voelde het lekker.

Blijkbaar kreeg ik er nieuwe energie van want vandaag heb ik maar liefst 30 kilometer gelopen! 

Ik ben altijd blij met ontmoetingen onderweg. Even een praatje heeft iedereen nu en dan nodig. 
Of iemand die hier zijn vakantie viert - een Duitser wilde met mij op de foto na een mooi gesprek (ik ga werken aan mijn Duits de komende tijd). 

Vlak voordat ik het strand verliet nog even bij de laatste strandtent een muntthee gedronken - met iets er bij.
Grappig: die strandtent had een tamme duif die ze Dollie noemden. Op een dag was zij aan komen vliegen. Zij was eens een wedstrijdduif maar de eigenaar wilde haar niet terug, blijkbaar was zij niet goed genoeg voor de topsport.
Nu en dan gaat zij een paar daagjes weg maar ze komt aldoor terug. 

Mijn veerboot naar Texel was de achtste ferry van mijn reis.
Misschien denken jullie nu: "Texel? Eilt was toch op weg naar huis?"
Klopt, over een aantal dagen neem ik de veerdienst van Texel naar Vlieland. Ik kom steeds dichterbij!

Tot morgen!

Nog wat foto's, onder andere van Den Helder. Een volgende keer ga ik die stad wat beter bekijken want dat verdient het.

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.