Dag 114. Vrij dag

8 juli Cornjum 12 km

Gisteren heb ik een wandeling gemaakt naar Leeuwarden. Toen heb ik ook besloten om hier een dag langer te blijven. Het is een mooie rustige camping, alleen komen er overdag wel eens straaljagers over. Het vliegveld Leeuwarden ligt vlakbij, vandaar.

Vandaag een wandeling gedaan over het landgoed van de Martenastate en de wijde omgeving. Veel lindebomen en eeuwenoude beuken sieren het landgoed. Vooral in het voorjaar bloeien hier veel stinsenplanten - dat zijn oude siertuinplanten die verwilderd zijn. Je ziet ze ook in Groningen op borgterreinen (börgbloumkes). 

Ook kwam ik door Jelsum en heb daar de middeleeuwse kerk van buiten bekeken. 

De was heb ik vanmorgen ook gedaan - misschien de laatste keer voordat ik in Veendam ben. Van de scheerlijnen heb ik een waslijn gemaakt. 

Ook even naar de dorpen Britsum en Stiens gelopen en over een voormalige spoordijk weer terug. 

Tenslotte ben ik begonnen met het lezen van "Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?", een uit het Noors vertaald boek door de schrijver Johan Harstad. 
Als ik die heb uitgelezen kan je op Eilt.nl een kort verslag vinden. 

Tot morgen! 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.