Dag 115. Twee miljoen!

9 juli Cornjum - Dokkum 27 km

Twee miljoen meter gelopen!
Ik had even niet opgelet maar tijdens mijn dagen in Cornjum heb ik blijkbaar de tweeduizend kilometer lopen overschreden! Een mooie mijlpaal.

Vandaag een stuk van de Elfstedentocht gelopen. Vanaf de camping in Cornjum was het een paar kilometer naar de Dokkumer Ee. Dat is het water dat van Leeuwarden naar Dokkum loopt. Uiteindelijk heb ik hiermee vier de elf steden belopen. 
De route liep dan ook langs Bethlehem, of hier beter bekend als Bartlehiem. Genoemd maar het voormalige nonnenklooster Bethlehem. 

Nu staat mijn tentje voor twee nachten op de camping in het mooie oude centrum van Dokkum.

Morgen ga ik het echt verkennen maar vandaag heb ik twee kerken van binnen bekeken omdat het openkerkendag is. 

 
In de katholieke kerk waren schilderijen te bewonderen met als thema "De Schepping".
Hierbij wat foto's daarvan. Voor jullie de opdracht om de ze in de juiste volgorde te zetten. 

Tenslotte nog wat foto's, het was prachtig fotoweer! 


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.