Dag 118. Ommeland

12 juli Kollumerpomp - Electra 18 km

Vandaag was het veel te warm voor een wandeling. En er waren te weinig plaatsen om (in de schaduw) te kunnen zitten.
Vandaar dat ik erg blij was met een zelfbedieningsterras onderweg. Ik mocht zelf thee zetten en een plak cake erbij pakken. De kopjes waren uit oma's tijd. 

Even de schoenen uit en wat lezen. 

Er was verder niemand - blijkbaar had de eigenaar veel vertrouwen in de mensheid.
Een kip met haar kuikentjes hield mij gezelschap.
Wat geld in het potje gedaan en een boodschap in het boekje geschreven. Zo langzamerhand veel boodschapjes in heel veel boekjes geschreven onderweg. Ik laat een kruimelspoor achter van dankbaarheid. 

Eerder begon de dag met mist. De tent en het gras waren nat van de dauw. Lekker met blote voeten heel vroeg in de ochtend door het natte gras.

Rustig aan de dag begonnen.
Het wandelen was vandaag over fietspaden, langs oude dijken en over stille landweggetjes. Door landbouwgebied. Graan, aardappelen en maïs. 

De provinciegrens over zonder dat er borden waren met "Welkom in Groningen", jammer.
Even babbelen met wat fietsers die ook op weg waren naar huis. 

Uiteindelijk gekozen voor camping De Waterwolf in het dorpje Electra.
Daar vorstelijk gegeten op het terras. 

Morgen probeer ik de Stad te bereiken!

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.